Poznaj korzyści RentCheck
ITRA_logo
Group of business workers smiling happy and confident. Working together with smile on face applauding one of them at the office

Co jest ważne przy wyborze biura?

Rynek nieruchomości, zwłaszcza w dużych miastach, oferuje dziś firmom szukającym biur wiele możliwości. Dlatego, aby dobrze wybrać trzeba najpierw odpowiedzieć sobie na kilka kluczowych pytań – przede wszystkim, jakie są plany rozwoju biznesu na najbliższe lata. Oto kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę szukając biura.

Rozmiar ma znaczenie

Szukanie odpowiedniego biura należy zacząć od zdefiniowania potrzeb firmy. Określając wielkość powierzchni trzeba myśleć nie tylko o liczbie aktualnych pracowników, ale także spojrzeć na zatrudnienie w perspektywie kilku lat. Jeśli dynamika rozwoju będzie wysoka, warto rozważyć wynajęcie większej  powierzchni. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której firma będzie musiała się po raz kolejny przenieść, co wygeneruje dodatkowe koszty.

Komfort pracy

Zwlekanie z przeniesieniem firmy, w przypadku gdy pracowników przybywa, a przestrzeń kurczy się w szybkim tempie jest sytuacją, której należy uniknąć. Z pewnością nie przyniesie to firmie oszczędności, gdy pracownicy narzekający na pogarszający się komfort pracy rozpoczną poszukiwania nowego pracodawcy. Dlatego warto się zabezpieczyć i wynająć większy metraż, by potem zaadaptować go dla nowych pracowników.

Odpowiednio zaplanowana przestrzeń

Szacowanie powierzchni powinno uwzględniać taką aranżację przestrzeni, która zapewnia pracownikom indywidualne stanowiska pracy oraz miejsca do spotkań w grupach – sale konferencyjne, kuchnie oraz otwarte przestrzenie, które mogą służyć jako miejsca relaksu i współpracy. Umożliwianie i ułatwianie zacieśniania relacji wewnątrz organizacji to dziś aspekt powiązany właśnie z rolą biura, o czym warto pamiętać.

Lokalizacja – prestiż czy wygoda?

Najbardziej prestiżowe biurowce to zazwyczaj te położone w centrach miast. Ich wybór jest często podyktowany sektorem, w którym działa firma lub chęcią wysokiego pozycjonowania marki w otoczeniu biznesowym. To jednak kosztuje więcej – trzeba się tu liczyć z nawet dwukrotnie wyższymi cenami wynajmu. Rekompensatą jest na pewno wysoki standard budynków. Doceniają go również pracownicy, ale dla nich równie ważny jest dogodny dojazd do pracy. Dlatego niewykluczone, że gdyby to oni mogli decydować, wybraliby miejsce najlepiej skomunikowane.

To, co ważne dla pracownika

Firmę tworzą ludzie i o tym trzeba pamiętać planując wynajem biura. Dobre samopoczucie  gwarantuje lepszą efektywność pracy  i większe przywiązanie do pracodawcy, co jest ogromną korzyścią dla firmy. Warto zatem zainwestować i stworzyć miejsce przyjazne dla pracownika. Oprócz dogodnej lokalizacji, mądrze i designersko zaaranżowanej przestrzeni pracownik z pewnością doceni dostęp do strefy usługowo – gastronomicznej, sąsiedztwo z klubem fitness czy centrum medycznym. Coraz więcej osób wybiera eko – transport, dlatego istotne jest miejsce na odpowiednią infrastrukturę: parking i serwis dla rowerów, stacje ładowania hulajnóg, szatnie dla osób wybierających takie formy dojazdu.

Wiedza i doświadczenie

Proces wyboru i wynajmu właściwego biura jest złożony. Wymaga znajomości rynku, trendów, wyczucia w negocjacjach cen i warunków umów najmu, które wiążą na wiele lat. Dlatego dobrze mieć u swego boku doświadczonego doradcę, który wesprze i przeprowadzi przez te drogę.

Zapraszamy do kontaktu [email protected].